Súčasťou betónového oporného múru na Radvanskej ulici je reliéf Milana Dobeša vo forme horizontálneho vlysu zloženého z geometrických prvkov – kruhov, kružníc a štvorcov – , ktoré patria do typického registra Dobešovho abstraktného výtvarného programu zameraného na vyjadrenie dynamických a konštruktívnych vzťahov. Jeho racionálna skladba zasadená do betónového múru pôsobí proti tomuto surovému materiálu kontrastne ako poriadok vystupujúci z chaosu. V kompozícii sa rytmicky striedajú matematické variácie, permutácie či kombinácie geometrických obrazcov, vystupujú do priestoru, delia a členia sa takým spôsobom, že svojou skladbou vytvárajú ilúziu pohybu. Dobeš vo svojich op-artových kompozíciách používa prvky redukované na maximum, opakované do nekonečných podôb. Dokázal tak vytvoriť originálne umelecké diela, ktoré mu získali medzinárodný rešpekt a uznanie. Na vznik tohto vtedy nového umenia vplývali tak rozvoj vedy a techniky, ako aj racionalizácia ľudskej činnosti, čo podmienili odlišnú estetiku a rozšírili umenie o ďalšie dimenzie – optické hry, kinetiku, nové neumelecké materiály, svetelné efekty a pod.
VB
Stav výskumu k 31. 12. 2023.