Dielo je umiestnené v centre mestskej časti Devín v areáli miestneho úradu. Má podobu masívneho kvádra na užšom hranatom podstavci. Do kvádra je z vrchnej strany vytesaný vysoký reliéf skomponovaný z kužeľovitých a poloblúkových geometrických tvarov. Dielo je na prvý pohľad jednoduché, ale biely členitý povrch a precízne umiestnenie geometrických prvkov mu dávali rozmanitosť a premenlivosť počas dňa vďaka výrazným kontrastom svetla a tieňa. Objekt je umiestnený pomerne ďaleko od ďalších artefaktov z devínskych sympózií a ukrytý pred očami širšej verejnosti, pretože je za plotom v priestore, ktorý je vyhradený na parkovanie pre miestny úrad a poštu. V takomto prostredí je dielo vizuálne potlačené a bolo aj poškodené nevhodnými zásahmi a presunom pri úpravách priestoru. Stratil sa tým aj kontext so sympóziami, kde ostatné diela boli rozmiestnené tak, aby boli bezprostredne prístupné a viditeľné.
Devínske sympóziá nadviazali na tradíciu, na ktorej začiatku sa v roku 1992, ešte pred rozdelením Československa, uskutočnilo Sympóziom troch krajín na Trojhraničí pri Rusovciach. Organizátorom bolo združenie Priestor a socha v gescii historičky a teoretičky umenia Magdalény Rollerovej. Aktivity združenia sa neskôr presunuli do mestskej časti Devín, kde bol v starom kameňolome založený Sochársky park (1995) a v nasledujúcich rokoch sa tu uskutočnilo viacero sympózií. Diela z nich sú osadené na rôznych miestach v intraviláne Devína a na nábreží pod hradom. Nie všetky artefakty sa však zachovali dodnes. Niektoré boli presunuté, odstránené či zničené vandalmi, ďalšie neodolali času a poveternostným podmienkam. Otázkou je, ako ďalej v meniacich sa podmienkach spravovať tento unikátny súbor umeleckých diel, ktorý vznikal dlhé roky a v súčasnosti už neoddeliteľne patrí k identite mestskej časti Devín.
ZD
Stav výskumu k 15. 09. 2025.