Socha znázorňuje symbolický kvet. Zobrazenie je poetické, abstrahované, symbolické. Dielo má totemický charakter a je komponované vertikálne. Masívna podnož nesie symbolický objekt s motívom reliéfnej hviezdy/kvetu. Dielo je viacpohľadové, pôsobenie sa mení v závislosti od pohybu diváka, keďže kvet je podaný v ploche, viditeľný len z dvoch strán ako čitateľný symbol. Socha je vo vzájomnom vzťahu s druhou, umiestnenou neďaleko, od toho istého autora. Spolu komunikujú v priestore ako dva objekty, pôvodne dominujúce na rovinatej trávnatej ploche. Dnes je ich pôsobenie čiastočne potlačené stromami.
Plastiky Kvet I. a Kvet II. sú súčasťou areálu školy, ktorá bola postavená ako v poradí druhá sídlisková základná škola v Petržalke, takmer zároveň s prvou školou v susedstve (1977). Obe školy tak tvoria spoločný klaster na Dudovej (predtým Bierutovej) ulici. Autormi architektonického návrhu typizovanej základnej školy pre sídlisko Petržalka sú Eva Grébertová a Jozef Slíž z bývalého Stavoprojektu. Ich projekt sa nakoniec na sídlisku zopakoval až 21 krát, aj keď to pôvodne nebolo v pláne. Práve výtvarné diela umiestnené na fasádach alebo pri školských budovách mali obohatiť ich unifikovaný vzhľad a pôsobiť aj ako orientačný bod v rozľahlých školských areáloch.
SJ, ZD
Výskum v roku 2023.