Dielo je komponované ako vertikála v priestore, na rovinatom trávnatom priestranstve, kde dominuje, spolu s druhou sochou toho istého autora. Ich pôsobenie čiastočne potlačili vzrastené stromy. Dielo pôsobí ako dvojpohľadová socha, najsilnejšie vyjadrujúca svoje hmotové členenie z dvoch strán. Socha je vo vzájomnom vzťahu s druhou, voľne stojacou sochou toho istého autora. Kým tá prvá evokuje kvet priamym odkazom na realitu, tento objekt je abstraktný, môže evokovať aj figurálny symbol.
Socha znázorňuje symbolický kvet, prípadne figúru, poetické spojenie v totemickom symbolickom tvare. Zobrazenie je poetické, abstrahované, symbolické. Dielo je komponované vertikálne, s istou gradáciou hmoty.
Plastiky Kvet I. a Kvet II. sú súčasťou areálu školy, ktorá bola postavená ako v poradí druhá sídlisková škola v Petržalke, takmer zároveň s prvou školou v susedstve (1977). Obe školy tvoria spoločný klaster na Dudovej (predtým Bierutovej) ulici. Autormi architektonického návrhu typizovanej základnej školy sú Eva Grébertová a Jozef Slíž z bývalého Stavoprojektu. Ich projekt sa na sídlisku zopakoval až 21 krát, čo pôvodne nebolo v pláne. Práve výtvarné diela umiestnené na fasádach alebo pri školských budovách mali obohatiť ich unifikovaný vzhľad a pôsobiť aj ako orientačný bod v rozľahlých školských areáloch.
SJ, ZD
Výskum v roku 2023.