Viacfigurálna plastika sa skladá z ústredných piatich alegorických ženských postáv zachytených v rôznych polohách a pozíciách tela. Ich gestá spolu s figúrou dieťaťa a vypustenou holubicou evokujú spokojný život v mieri. Kompozícia je usporiadaná do valca a značne dynamická, čo umocňuje aj spôsob komponovania sochárskej hmoty s rôznymi vypuklinami a priehlbinami – čo je formálny prvok, ktorý autor často využíval aj v iných dielach.
Súsošie bolo pôvodne realizované v rámci akcie výtvarného doriešenia sídliska Dúbravka – Záluhy I. a malo byť umiestnené pred reštauráciou v okolí dúbravského Domu služieb. Z dôvodu dlhodobej stavebnej nepripravenosti projektu bolo však uskladnené v ateliéri autora a napokon v roku 1992 osadené na súčasnom mieste.
Ideologický rozmer diela dokladá aj fakt, že jeden z piatich segmentov diela, konkrétne časť so ženskou figúrou pozerajúcou vpred, bol ako zmenšený model k dielu v bronze prezentovaný v Bratislave v roku 1986 na výstave Pozdrav strane v priestoroch bratislavského Domu kultúry, konanej na počesť XVII. zjazdu Komunistickej strany Československa . Ešte predtým, v roku 1983, bol epoxidový model ďalšieho segmentu, s figúrou pozerajúcou doprava, prezentovaný na výstave Život okolo nás v priestoroch ZSVU (Zväzu slovenských výtvarných umelcov v budove Umeleckej besedy) na Dostojevského rade v Bratislave. Výber diel mal za cieľ predstaviť širokej verejnosti výtvarné diela s tematikou socialistického mierového života, a to v období konania mierového kongresu v Prahe.
Modely k dielu sa nachádzajú v zbierkach Galérie mesta Bratislavy a Nitrianskej galérie pod názvom Mier a šťastie ľudu (pozri webumenia.sk).
Dielo je umiestnené na nenáležitom podstavci, mierne vyosené.
PP
Stav výskumu ku dňu 30. 06. 2025.