Keramické dielo sa nachádza na fasáde škôlky. Budovy predškolských zariadení sa na sídliskách (Pošeň, Ostredky) navrhovali ako typizované, s keramickým dielom na čelnej stene. Keramika monumentálnych foriem sa dostávala do verejného priestoru v polovici šesťdesiatych rokov 20. storočia. Siahali po nej nielen keramikári, ale aj ostatní umelci.
Pre Haberernovú sa stala jedným z materiálov jej vyjadrenia, najmä vo verejnom priestore. Dielo na budove škôlky je teda jedným z prvých voľných keramických diel monumentálnych rozmerov, ktoré je spojené s architektúrou. Predstavuje príklad nového, naozaj voľného umenia vo verejnom priestore, integráciu voľnej tvorby autorky do verejného priestoru bez obmedzení. Rovnako je priznaním imaginatívneho, asociatívneho zobrazovania, surrealistického výtvarného názoru či experimentu s materiálom.
Keramická stena na tejto typizovanej budove s monumentálnym rozmerom siaha cez celú výšku dvojpodlažnej budovy ako centrálne umiestnené dielo na fasáde zo strany hlavného vstupu. Dielo pracuje s výraznou farebnosťou a surrealistickým výtvarným vyjadrením, v tom období pre tvorbu autorky typickým. Charakteristický je motív očí, ktoré autorka umiestňuje aj na svoje štrukturálne obrazy. Toto dielo v spojení s architektúrou sa jej vtedajšej voľnej tvorbe plne približuje. Kompozícia je abstraktná, gradovaná vertikálne. Niekoľko konkrétnych motívov len podčiarkuje snový charakter výjavu, ktorého pôsobenie stojí na prelínaní tvarov a farieb. Výjav, do istej miery znepokojivý, necháva divákovi priestor na vlastné interpretácie.
SJ
Stav výskumu ku dňu 30. 11. 2022.