Súbor šiestich reliéfov dekoruje fasádu bytového domu na rohu ulíc Krížna a Karadžičova. Reliéfy, na každom poschodí po tri, vypĺňajú plochu okenných parapetov piateho a šiesteho nadzemného podlažia v druhej až štvrtej okennej osi od severu.
Ich námetom sú robotnícke a roľnícke povolania s ideovým odkazom na nový štát robotníkov a roľníkov. Uplatnenie reliéfnej výzdoby s pracovnou tematikou ako súčasť výtvarného dotvorenia nových objektov postavených v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch 20. storočia predstavovalo silný sprievodný znak socialistického realizmu. Na území Bratislavy ide napríklad o dvadsať reliéfov na fasáde Pavilónu teoretických ústavov Slovenskej vysokej školy technickej v Bratislave (dnes FAD STU ) na Námestí slobody. Obe skupiny diel vykazujú spoločné formálne a kompozičné prvky.
Výtvarné riešenie, zobrazenie námetov aj postáv odráža dobovú požiadavku na realistickosť, zrozumiteľnosť a jednoznačnosť výjavov, ktorých ideovým posolstvom sa stala oslava pracujúceho ľudu.
Reliéf v parapete okna piateho nadzemného podlažia v tretej okennej osi od severu znázorňuje motív baníckej práce s charakteristickými atribútmi moderného baníctva – kahanom a pneumatickým kladivom.
Traja baníci v stoji v trojštvrťových figúrach sú na výjave rovnomerne rozmiestnení. Pravý zobrazený od chrbta má hlavu z profilu natočenú doľavo a je do pol pása nahý. V zdvihnutých rukách drží veľkú zbíjačku, hlavu mu chráni čiapka siahajúca až po krk. Baník v strede, rovnako zobrazený s telom od chrbta a s hlavou z ľavého profilu, je oblečený do pracovného plášťa, v pravej ruke, mierne ohnutej v lakti, drží banícky kahan. Ľavú ruku má zdvihnutú s dlaňou do úrovne tváre a s gestom víťazstva. Krajný ľavý baník s hlavou z pravého profilu, oblečený v baníckej uniforme, drží v ľavej spustenej ruke nádobu a nad ňou je opäť kahan. Pravú ruku má ohnutú v lakti a pri páse drží bližšie neurčený predmet.
ZZ
Stav výskumu ku dňu 15. 11. 2023.