Dielo britského multižánrového umelca L. Robinsona inštalovali v rámci piateho ročníka festivalu Socha a objekt v roku 2000 na chodník v Prezidentskej (Grasalkovičovej) záhrade. Vytvorené je zo železa, na povrchu upraveného patinovacím náterom. Forma diela na prvý pohľad pripomína domček so šikmou strechou, bez okien a dverí. Domček pozváraný zo železných plátov stojí na jednoduchých nepohyblivých kolesách. Zo strechy domčeka sa týči vysoký zašpicatený stožiar, v strednej časti špirálovito zatočený.
Robinson sa vo svojej tvorbe často zameriava na experiment a reinterpretáciu bežných vecí, na určité odcudzenie významov a odstup od známej, každodennej skúsenosti. Jeho diela odrážajú neistotu a nepredvídateľnosť tvorby, ktorej výsledok je prekvapením pre umelca i diváka. Rôzne možnosti interpretácie ponúka tiež pomenovanie diela Still Day (Stillday) – Pokojný deň, čo sa dá chápať v prvom pláne, ale aj ako mnohovýznamový odkaz na hudbu a literatúru.
Železnú plastiku Still Day po určitom čase (presný dátum t. č. nie je známy) presunuli z Prezidentskej záhrady do inej lokality v Starom Meste. Postihol ju tak podobný osud ako Tiron IV. od Betty Gold či pár ďalších diel, ktoré sa počas uplynulých ročníkov podujatia Socha a objekt stali súčasťou Prezidentskej záhrady. Dôvodom odstránenia diel mal byť nesúlad s obnovenou podobou záhrady v pôvodnom, t. j. barokovom duchu. Toto odôvodnenie celkom neobstojí, pretože aj v rámci „rebarokizácie“ záhrady, ktorá je súčasťou národnej kultúrnej pamiatky, sa v nej stále nachádzajú novšie a nepôvodné umelecké diela.
Plastiku Still Day sekundárne osadili do neudržiavaného trávnika pri Žižkovej ulici, kde ostáva trochu stratená, bez väčšieho záujmu divákov. Nové prostredie však vyzneniu diela neublížilo, práve naopak, v iných súvislostiach opäť ponúka okoloidúcim prekvapenie, zneistenie a priestor na zastavanie na nečakanom mieste urbánneho medzipriestoru, na rozľahlom trávnatom teréne, ktorý kontrastuje s objemnými hmotami neďalekej výstavby.
ZD
Stav výskumu k 30. 4. 2024.