Herný prvok na detskom ihrisku pri Štrkoveckom jazere v podobe štylizovanej ťavy dvojhrbej navrhol a realizoval sochár R. Miklánek v roku 1973. Dva ťavie hrby zároveň slúžia ako detská preliezačka a v zadnej časti ako kĺzačka. V súčasnosti by už pravdepodobne nespĺňala bezpečnostné štandardy detských ihrísk (napr. oceľový schod na každej strane alebo ostré hrany), no napriek tomu sa ju správca Areálu hier Radosť rozhodol zachovať či už z nostalgie, alebo pre prívetivý, detskému užívateľovi blízky rozprávkový výraz. Dnes však takmer zaniká v hustom lese moderných hracích prvkov ihriska, ktoré prešlo viacerými rekonštrukciami. Autorom pôvodnej koncepcie Areálu hier Radosť bol záhradný architekt Alfonz Torma.
Plastika z oceľobetónu, poňatá plošne a silno štylizovaná, má takmer rozprávkový charakter, pričom zároveň zachováva moderný výraz kvalitného súdobého sochárskeho diela. Výrazný žltý náter nie je pôvodný. Na základe zachovaných fotografií predpokladáme, že originálna plastika bola bez náteru, len vo farbe pohľadového betónu. Polychrómované mala iba oči v podobe malých kruhov a štylizovaný trojuholník s tromi kruhmi naznačujúci ozdobný postroj (ohlávku) ťavy. V súčasnosti je farebne naznačené oko a linka pysku. Nový žltý akrylový náter pôsobí prvoplánovo.
Teriomorfné motívy sa v tvorbe R. Miklánka vyskytujú, častejšie, uplatnil ich aj v niekoľkých dielach do verejných priestorov (napr. Sad Janka Kráľa). Zvieratá ponímal moderným sochárskym spôsobom, štylizoval ich a abstrahoval na esenciálne formy. Tieto kultivované diela hraničia so súdobým dizajnom (v prípade Ťavy na Štrkovci to dozaista súvisí aj s jej funkciou), podobne ako v prípade diel iných sochárov, pre ktorých boli zoomorfné formy súčasťou ich umeleckého programu (Václav Kautman, Teodor Lugs, Teodor Baník).
Miklánek je tiež autorom slnečného „totemu“, pylónu s motívom slnka, ktorý realizoval v roku 1982 na blízkom parkovisku pred bývalým hotelom Junior na Štrkovci.
PK
Stav výskumu k 31. 12. 2023.