Keramický reliéf sa nachádza naľavo pri vstupe do veľkoryso koncipovaného vestibulu (foyeru) nemocnice, ktorú v ateliéri Zdravoprojektu projektoval kolektív autorov pod vedením Richarda Pastora. V súčasnosti je reliéf z veľkej časti opticky prekrytý stavbou lekárne, ktorú do haly necitlivo a nevhodne vstavali po roku 1989, čím značne narušili pôvodnú koncepciu otvoreného priestoru dotvoreného umeleckými dielami a rastlinstvom.
Reliéf zobrazuje silno abstrahovanú plošne a lineárne poňatú krajinu. Jednotlivé prvky (obloha, terén, vegetácia, voda, obloha) sú len symbolicky naznačené a stvárnené v dekoratívnom geometrizujúcom štýle, ktorý bol na podobných dielach v podobnom prostredí (nemocnice, zdravotné strediská, sanatóriá) rozšírený počas 70. a 80. rokov 20. storočia. Námet mal pôsobiť relaxačne a primárnou funkciou takýchto umeleckých diel bolo predovšetkým esteticky spríjemniť prostredie.
Rozsiahly reliéf je komponovaný horizontálne, v strede je rozdelený na dve rovnaké časti formou, ktorá svojimi plastickými oblými tvarmi evokuje mračno. Jediným konkrétnym a čitateľným motívom je malá letiaca, geometricky štylizovaná holubica, ktorá vnáša do kompozície nevinný ideologický moment.
Reliéf je zložený z kosoštvorcových, obdĺžnikových a trojuholníkových tvaroviek, ktoré sú usporiadané v približne rovnako širokých vertikálnych pásoch. Povrch tvaroviek je premodelovaný v nízkom reliéfe a mozaikovo vyskladaný do motívov tvoriacich kompozíciu. Väčšina tvaroviek má však konkávne modelovaný povrch, čo evokuje kanelúru, ktorá v celej kompozícii prevažuje.
Formy tvaroviek (respektíve spáry medzi nimi) spolu s plastickými vertikálnymi pásmi vytvárajú mierne zvlnenú sieť, ktorá prestupuje celý reliéf. Napriek pomerne jednoduchému námetu je reliéf rafinovane sochársky stvárnený, pričom sa v ňom prelína niekoľko plánov. Zložitá sieťová viacvrstvová štruktúra nízkeho reliéfu je podporená monochromatickou farebnosťou krémovobielej glazúry. Podľa spomienok autora mal byť reliéf pôvodne farebne glazovaný, výtvarná komisia však autorovi odporučila monochromatickú farebnosť. Realizovaný bol v keramických dielňach vtedajšieho národného podniku Dielo v Bratislave.
Absolvent Vysokej školy umeleckopriemyselnej v Prahe Richard Langer sa špecializoval na keramické sochárstvo, osobitne na tvorbu monumentálnych diel pre architektúru. V zdravotníckych zariadeniach realizoval niekoľko keramických reliéfov (Nové Zámky, Štrbské Pleso). V Bratislave vytvoril niekoľko unikátnych diel, ktoré vynikli svojou originalitou (štyri portály v obchodnom dome Ružinov s J. M. Bahnom, steny v hoteloch Forum a Tatra). Žiaľ, do súčasnosti sa zachovala iba stena v nemocnici Ružinov, ktorá predstavuje skôr konzervatívnejšiu líniu jeho keramickej plastiky.
PK
Stav výskumu ku dňu 28. 5. 2024.